شناسهٔ خبر: 25661 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در اولین دوسالانه معماری تهران انجام می‌شود؛

کارگاه تابستانی اگر آب‌ها را در تهران جاری کنیم...؟/ مظاهریان نخستین کارگاره دوسالانه معماری تهران را داوری می‌کند

پوستر نخستین کارگاره تابستانی اولین دوسالانه معماری تهران تحت‌عنوان اگر آب‌ها را در تهران جاری کنیم...؟ با داوری معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین دوسالانه معماری ایران کارگاه تابستانی «اگر آب ها را در تهران جاری کنیم...؟» را برگزار می‌کند. آغاز دوره‌های این کارگاه که به داوری دكتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا حائری مازندرانی، غزال کرامتی، بهزاد اتابکی و بابک اسلامی انجام می‌شود از ۲۳ مردادماه در تهران است.

کارگاه تابستانی اگر آب ها را در تهران جاری کنیم...؟ در سه پیش طرح (اسکیس) با موضوع دربند؛ شمیران (آب/رود-دره/ما جوانان) با محورهای زیست بوم و طراحی محیطی، پیش طرح سنگلج؛ تهران (کاریز/ کهن شهر/خانه من) با محور مهندسی، آب و معماری، پیش طرح چشمه علی؛ شهر ری (چشمه/اسطوره/ فرداری شهر ما) با محور آب در اندیشه ایرانی با طراحی و برنامه ریزی غزال کرامتی برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی مسابقه پایانی با موضوع طراحی محور دربند-ری از سازمان فضایی طرح جامع تهران مصوب ۱۳۸۶ و روش الگوریتم و ساخت سه بعدی لاله زار و پیرامون خواهد بود.

مدرسان کارگاه تابستانی اگر آب ها را در تهران جاری کنیم...؟ غزال کرامتی، پرشیا قره گوزلو، شیوا آراسته، محمدرضا حائری مازندرانی، بهزاد اتابکی و بابک اسلامی هستند. همچنین در این کارگاه تابستانی پیش بینی سخنرانی نیز شده است که سخنرانان متشکل از متخصصان بوم شناسی، روان شناسی محیطی، مهندسی قنات و اسطوره شناسی هستند.

گفتنی است کارگاره تابستانی اگر آب ها را در تهران جاری کنیم...؟ از ۲۳ مردادماه سال جاری آغاز به کار می کند. /

نظر شما